דנון ב'קול חי': "שהאופוזיציה תמתין עם הביקורת, שיתאפקו קצת" • האזינו

    דוד לזר No Comments on דנון ב'קול חי': "שהאופוזיציה תמתין עם הביקורת, שיתאפקו קצת" • האזינו
    17:09
    09.05.24
    מנחם טוקר No Comments on עלו בגורל: מאזיני 'זמן אוויר' שיזכו לטוס לקרעסטיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (חמישי) התראיין שר המדע, הטכנולוגיה והחלל‎ דני דנון ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' והגן על ראש הממשלה בנימין נתניהו מהתקפות האופוזיציה שטוענת כי הוא נכשל בהבטחותיו למנוע הסכם גרעין מאיראן, "נתניהו הוביל את העניין מול ארה"ב וברגע האמת הם חתמו על הסכם לא טוב".

    דנון אמר על ההסכם שנחתם השבוע בין המעצמות לאיראן כי "מדובר בהונאה איראנית. ההסכם שווה להסכם עם צפון קוריאה. מדינות המערב הלכו למהלך של דחייה ושל האטת הגרעין האיראני בכמה שנים אנחנו ביקשנו לעצור אותו וכפי שעשינו בסוריה, הפעלנו לחץ בינלאומי בכדי שהנשק הכימי יוצא מחוץ למדינה וכך היה – הלחץ שלנו עשה את שלו".

    לדברי השר דנון, "הסנקציות הובילו את איראן למו"מ, שם הם תמרנו להביא לעצמם הסכם טוב שלא יחייב אותם להפסיק לממן ארגוני טרור. בעורמה הם התחמקו מהנושא של הפיקוח. 24 יום זו בדיחה".

    על השאלה, מה תהיה תגובת ישראל על המהלך, ענה השר דנון כי "ברגע שאנחנו לא חלק מההסכם ברור שאם נרגיש מאוימים יש לנו את היכולות, השקענו בהם ונעשה הכל".

    כמו"כ, דנן השמיע ביקורת על שרי החוץ של גרמניה ובריטניה על דברי הביקורת שהשמיעו נגד ישראל ואמר כי המעצמות שחתמו על ההסכם אינן חלק מהמזרח-התיכון ולכן אינן יכולות להבין את המציאות הביטחונית המורכבת באזור כתוצאה מתמיכת אירן בטרור".

    לדבריו, "ישראל לא תתערב בפוליטיקה הפנימית של ארצות הברית ותנסה להשפיע על תוצאות ההצבעה בקונגרס שנדרש לאשר את ההסכם עם איראן".

    כמו"כ דנון נשאל על הגיבוי מהאופוזיציה ואמר, "אכן בענין האיראני אין שמאל וימין. אבל גם אין גבוי גורף. אומרים שמגבים אבל בפועל מבקרים את ראש הממשלה. לא עובד ככה, אותו כתב של רשת זרה מקבל עידכונים והוא קורא בדיוק מה קורא כאן בארץ. שימתינו עם הביקורת. זה הזמן להתאחד נגד הסכם רע שהוא רע למדינת ישראל. שיתאפקו קצת. מאבק בינלאומי באמת מצריך כעת אחדות".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות